•  |

skrachovany inzinier tulajuci sa anglickom. Zoznam autorových rubrík:  halusky standarthudba recenziehudba halusky

hudba recenzie

Razorlight - Razorlight

Miroslav Ondřejíček

Razorlight - Razorlight

Nemôžem povedať, že by si Razorlight rozbehli kariéru zle. Ich dva roky stará prvotina Up All Night patrila v svojej dobe k tomu jednoznačne najlepšiemu, pochopiteľne v rámci britských gitaroviek. Doteraz so slzou v oku spomínam na tú nefalšovanú chlapčenskú radosť srčiacu z každej skladby, ktorá mi vtedy spriemňovala nejednu cestu vlakom z Trnavy do Trenčianskej Teplej. Up All Night bolo skrátka za čo uchopiť hneď po prvom vypočutí...

• 21. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 842x
  • 1
Albert Hammond Jr. - Yours To Keep / Nadprirodzene príjemné

Miroslav Ondřejíček

Albert nieje hocikto. Je to gitarista Strokes. Chápete, Strokes. Manituuuu medzi gitarovkami. Najdôležitejšia kapela posledných rokov. Vzor všetkých od Ferdinandov, cez Cribs, Libertines až ku Kaiserom. Áno viem, to ešte nemusí nič znamenať. Akurát, že znamená. Môžete o tom diskutovať, možno viesť spory, ale to je asi tak všetko čo proti tomu môžete urobiť.

• 29. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Muse - Black Holes And Revelations

Miroslav Ondřejíček

Muse - Black Holes And Revelations

Svet je plný slušných povolaní a verte či neverte každé z nich sa dá robiť poctivo, na úrovni. Nieje nutné byť najlepši, stačí zaujať, robiť to inak ako všetci ostatný. Ako keď stolár vystružliká z neforemného polienka nádherný ideálne vysoký/široký/dlhý stôl, ktorý sa síce neprestrie sám (hoc história pamätá aj také), za to ponúka dokonalý luxus pri jedení, čitaní novín, alebo nemravnom kuchynskom sexe. Presne rovnako je na tom v poradí už piaty (výber b-strán Hulaballoo Soundtrack počitajúc) album britských Muse.

• 18. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 954x
  • 2
Scissor Sisters - Ta-Dah

Miroslav Ondřejíček

Scissor Sisters - Ta-Dah

Pamätám si jednu fotku. Bol na nej král všetkých pošukov Elton John, ako inak vo svojej klasickej póze s úsmevom od ucha k uchu, ružovučkými ukuliarkami a Jake Shears, spevák Scissor Sisters (on sa až tak neusmieval, možno ho to ešte bolelo). Popiska bola jasná. Vysmiatý pošuk sa má údajne podieľať na tvorbe druhého albumu sestier nožníčkových. No zbohom, pomyslel som si. Zvláštne, lebo presne to isté ma napadlo po niekoľkých vypočutiach Ta-Dah.

• 18. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 098x
  • 4
Thom Yorke - The Eraser

Miroslav Ondřejíček

Thom Yorke - The Eraser

Zabudnite na Radiohead, bude to tak lepšie. Ostanme pri tom, že sólový album údajného bossa všetkých bossov spája z jeho domovskou kapelou iba nezemeniteľný vokál, bezodná melanchólia, pár aranžmánských drobností z obdobia Amnesiacu (Pull Pulk Revolving Doors) a Nigel Godrich v úlohe spoluproducenta. Všetko ostatné je z pohľadu autora oveľa osobnejšie, hudobne aj textovo minimalistické a hlavne nudnejšie ako nikdy predtým.

• 18. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Richard Ashcroft - Keys To The World

Miroslav Ondřejíček

Richard Ashcroft - Keys To The World

Ashcroft je legenda - moja určite. Jeden z neohrozených. Keď niečo povie všetci počúvajú. Keď je ticho, všetci čakajú kedy začne rozprávať. Charizma superhrdinu. Kámoší s Neolom, Chrisom dokonca s Liamom. Bol zárukou kvality na troch albumoch The Verve a aktuálne nám ponúka svoj tretí sólový počin Keys To The World, akurát že už bez záruky.

• 18. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Hope Of The States - Rescue Room, Nottingham, UK (13.6.2006)

Miroslav Ondřejíček

Zvláštne. Celý deň som bol v tom, že o siedmej hodine podvečernej budem nasadať do motorového vozidla, ktorého jediným a tým pádom primárnym cieľom bude môj čo najpriamočiarejší presun pred Nottingham-ský klub Rescue Room, kde mali toho večera Hope Of The States za podpory predskokanov Vega 4 začať aktuálnu koncertnú šnúru pri príležitosti vydania svojho druhého albumu Left, pripadajúceho na devätnásty deň mesiaca aktuálneho. Je dvadsať tri minút po siedmej, ja stále sedím u seba v izbe a ono, ešte toho dňa ráno tak odhodlané motorové vozidlo nikde. Ako vravím. Zvláštne. V podstate sa nič hrozné nestalo. Len som si potreboval sám pred sebou ospravedlniť zmeškanie vystúpenia Vega 4, ktoré v žiadnom prípade nenastalo kvôli mne. Tým som si istý.

• 14. jún 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 828x
  • 0
Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not

Miroslav Ondřejíček

Hello. We're Arctic Monkeys. This is I Bet You Look Good on the Dancefloor. Please don't believe to hype vypadne z Alexa Turnera na začiatku klipu, k už niekoľko krát spomínanému singlu. Čo tým akože kurva myslel? Don't believe to hype? To akože nemáme veriť im samotným? Nie sú totiž práve oni dokonalým zhmotnením onoho čarovného slovíčka, opisujúceho prebiehajúcu módnu vlnu kapiel, ktoré sa dostávajú na výslnie prakticky za jednu noc, navyše bez toho, aby vydali jediný album?

• 2. jún 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
Slintám, slintáš, slintáme...Phantom Buffalo - Shishimumu

Miroslav Ondřejíček

Píše sa rok 2002 (ďalej len ako N). The Ponys sa krátko po podpise zmluvy s nezávislým americkým labelom Time-Lag premenúvajú na Phantom Buffalo a vydávajú Shishimumu pre zatiaľ len v štátoch. Našťastie pre nás, o N + 3 roky na to, pokývali kladne hlavami ľudia v Rough Trade a tento slušne nadpriemerný indie počin sa dostal až k nám, za čo mimochodom ďakujem.

• 22. máj 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Placebo - Meds - Dobrý album

Miroslav Ondřejíček

Placebo - Meds - Dobrý album

Viete ako to je. Na svete existujú také miesta, veci, ľudia a samozrejme kapely, pri ktorých už samotný názov vyvoláva v človeku pocit blaženosti a nikde nekončiacej istoty, to všetko samozrejme v mene dlhodobej pozitívnej skúsenosti. Tak napríklad: stará internátna izba, poctivo natlačený joint, polomáčané keksy, čokoládový termix, náhodne vystretnutý kamarát z detstva, Radiohead, Pete Doherty, no a samozrejme Placebo, lebo práve o ich poslednom počine Meds má byť toto celé.

• 8. máj 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
Maximo Park - A Certain Trigger

Miroslav Ondřejíček

Maximo Park - A Certain Trigger

Na Maxmo Park nenájdete nič, kvôli čomu by sa mala zrazu doplniť hudobná história. Proste päť obyčajných chalanov z Newcastlu a ich zhudobnené príbehy zo života, mimochodom dosť často podobné práve tým vašim. Spevák kapely, Paul Smith nepotrebuje sfetovanú modelku a kokain, či šaškovať v Big Brothers, aby sa ich albumy predávali lepšie. On má niečo viac. Vie napísať pesničku presne tak, aby ste si ju už pri druhom počutí pospevovali spolu s ním, a zároveň tak, aby ste ju po desiatom opakovaní vyhlásili za rovnako zábavnú, ako pri počutí prvom. Chápete, úprimnosť, žiadne divadielko navyše, proste päť obyčajných chalanov z Newcastlu a ich zhudobnené...  ale to už som písal.

• 9. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
We Are Scientists - With Love And Squalor

Miroslav Ondřejíček

Všetko to začínajú Strokes, pretože Is This It...o tri roky neskôr sa privalia Franz Ferdinand, prvá konečne plnohodnotná odpoveď z ostrovov... začína celosvetové šialenstvo vzniku „The“ kapiel, pretože Strokes a Franz Ferdinand... chvíľami sa už zdá, že sa misky váh naklonia na stranu britskú, pretože Cribs, Futureheads, Block Party, druhý nie až tak úspešný album Strokes, Libertines, Kaiser Chiefs, ale hovno hovno zlatá rybka, akvárium nebude. With Love And Squalor je jeden z najlepších gitarových albumov od čias Is This It, dámy a páni, toto sú vedci.

• 30. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
Strokes - Nottingham Ice Arena (27.1.2006)

Miroslav Ondřejíček

Na začiatku nového tisícročia to s gitarovkami hlásiacimi sa k britským koreňom začínalo vyzerať zle nedobre. Oasis, Travis, Smashing Pumpkins, Ash či Weezer mali svoje najlepšie roky už za sebou, Coldplay práve rozbiehali svoju, ako už v súčasnosti vieme na stagnáciu predurčenú kariéru a Radiohead vydali Kid A. Nehovorím, že všetko ostatné bolo zlé, akurát tej originality a sviežosti bolo od kapely ku kapele, menej a menej. Slovami Tonyho Wilsona: „Kde jedna vlna končí, druhá začína“. A tak sa aj stalo.

• 12. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Coldplay + Richard Ashcroft, Live Nuke Festival 2005 (Rakúsko)

Miroslav Ondřejíček

Posledný deň tohtoročného Nuke festivalu konajúceho sa v blízkosti rakúskeho St. Pöltenu od ôsmeho do desiateho júla mal na programe vystúpenie len dvoch interpretov, ktorí mne osobne rozpaľovali lýtka tak niekedy pred dvoma rokmi, no napriek tomu sa na vystúpenie Richarda Ashcrofta, predskakujúceho tiež britským Coldplay nedalo netešiť. Na čo sa rozhodne dalo netešiť, bolo počasie a keď už aj ujo doktor Ilko povedali, že bude pršať koľko sa len dá, začal som tušiť problémy a ostávalo sa len modliť... škoda, že som ateista

• 11. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Coldplay - X & Y

Miroslav Ondřejíček

Coldplay - X & Y

Už uplynuli skoro tri roky od vydania A Rush Of Blood To The Head, zatiaľ jednoznačne najlepšieho albumu britských Coldplay. Majúc túto vedomosť, spolu s ignorovaním masívnej mediálnej podpory dostávajúcej sa aktuálnemu počinu X & Y, musí byť každému jasné, že tento mohol byť ešte o dosť horší a aj napriek tomu by lámal rebríčky predajnosti všade na svete.

• 12. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 11
Oasis - Don't Believe The Truth

Miroslav Ondřejíček

Oasis - Don't Believe The Truth

Neverte pravde, tvrdia najsamnovšie Gallagherovci. Okrem toho to vyzerá tak, že Noel asi konečne vyrástol – robiť si prdel z Keane za hriech veru nepovažujem – a až sa človeku zdá, že konečne dostal rozum. Na (ne)šťastie je tu ešte Liam, nové hryzáky túžobne očakávajú nemeckú časť turné, huba stále plná zbytočných vyhlásení a hlas zas o trochu unavenejší. Alan White získal potom ako odišiel z kapely (odišiel, bol vyhodený aký je v tom rozdiel?) čestný titul bývalý bubeník a bol nahradený úspešne vyrasteným následkom spermie Ringa Starra - Zakom. Zvyšní dvaja členovia Andy Bell a Gem Archer sa dočkali údajne úplného zrovnoprávnenia so slnkami kapely a ešte aby som nezabudol, Liam má staronové páčo ako z čias Definitely Maybe.

• 24. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
Jason Nevins - The Funk Rocker

Miroslav Ondřejíček

Jason Nevins - The Funk Rocker

Spomínate si na Run DMC a ich "It's Like That"? Výborne. A čo takto tá istá skladba, akurát že ve spolupráci Run DMC s Jasonom Nevinsom? Máte? Syn starého Nevinsa sa dokonca na niekoľko krátkych sekúnd zjavil aj v klipe približujúcom priebeh štandartných battledanceových súbojov medzi nami - mužmi - a nimi - ženami. Áno, presne ten, čo vyzeral ako "spevák" slovenských fádne-nudno-ževraj-punkových Iné Kafe. "Ten istý blbý ksicht..." ako by povedal Liam G.

• 24. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Pozor na ostré predmety, môžete sa totiž porezať.

Miroslav Ondřejíček

Hudobný festival Wilsonic, začínajúci toho roku v priestoroch bratislavského PKO a hradu z toho istého mesta desiateho júna, má vraj presne definovaný hudobný mandát - byť žánrovo nedefinovateľný. Ak je teda pravdivostná hodnota tohto výroku rovná jednej, jedným z vrcholov Wilsonicu musí byť (a boh vie, že aj bude) vystúpenie britskej kapely Hood.

• 9. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Snaha Cocottov sa neodlišovať...

Miroslav Ondřejíček

Snaha Cocottov sa neodlišovať...

Tak táto kapela – poviem vám – je naozaj zábavná, len škoda, že inak ako by si to jej členovia predstavovali. Prvý úsmev sa zjaví už pri názve a ten druhý, dôležitejší hneď po vypočutí. Alebo inak. Hľadáte synonymum pre totálnu neoriginálnosť? Nehľadajte, už som ho našiel, dokonca vo forme výsostne modernej, tváriacej sa ako cd–čko s podivným názvom Czeko.

• 1. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
Som Natálka, nikoho neurazím...

Miroslav Ondřejíček

Som Natálka, nikoho neurazím...

Miluje Coldplay, Travis, Radiohead, ruku do ohňa by som dal aj za Starsailor, Stereophonics či Saybiu, má najsexi pery (a všetko iné) na svete, jej obľúbený domáci miláčik by mohol byť klokan a jej hudba len ťažko niekoho urazí. Volá sa Natálka Imbrugliová a ja ju milujem tiež.

• 17. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x